سفارش تبلیغ
صبا ویژن

*****All Right Reserved By : Www.Aguafish.Parsiblog.Com ***** آخرین مطالب ارسالی*****

تصاویر بسیار زیبای اسکار

نژاد + تصاویری از Altolamprologus

Goldfish ( زبان اصلی )

Flame Angel Fish ( زبان اصلی )

گورامی پوست ماری (Snake skin Gourami)

گورامی پلنگی (تینوپوما)

گورامی بوسنده (kissing gourami)

کالوس سیاه

گورامی آبی پودری (Powder Blue Gourami)

گربه ماهی ارتشی Glypotothorax silviae


***** All Right Reserved By : Www.Aguafish.Parsiblog.Com ***** تبلیغات ، تابلوی اعلانات و محل بنر شما ***** Aguafish Ads

بنر آپادانا98 بنر آپادانا98









قرنطینه ماهی  

سلام خدمت همه ی آکواریوم دوستان عزیز...این بار به یکی از مهمترین قسمت از آکواریومداری می پردازم که اکثرا" به آن بها نمیدن یا دوستاننسبت به آن بی توجه هستند..

یکی از اصول داشتن آکواریومی خوب و ماهیانی سر حال داشتن آکواریوم قرنطینه میباشد..این آکواریوم مجزا مصارف گوناگونی دارد از جمله:

انتقال ماهیان تازه خریداری شده-درمان ماهیان بیمار در این تانک-رسیدگی به ماهیانی که نیاز به رسیدگی بیشتر دارند(بعد از بیماری یا در تانک اصلی فرصت غذا خوردن کافی ندارند)و...

حجم این آکواریوم از 35 لیتر تا 80 لیتر متفاوت می باشد و به تناسب ماهیانی که نگه میدارید متغیر است.

این تانک اصولا" باید فاقد شن کف باشد و ملزومات آن داشتن بخاری-پمپ هوا یا تصفیه ی برقی متناسب با تانک و دما سنج دقیق و درپوش است.

شما میتوانید از فیلتر های اسفنجی که در بازار موجوده و با قیمت بسیار ارزان تهیه کنید و باوصل کردن پمپ هوا به آن به عنوان فیلتر نیز از آن استفاده کنید.

اصولا" تانک قرنطینه را در مکانی قرار بدید که رفت و آمد کم باشد و ماهی را بتوان زیر نظر داشت.

شما می توانید از آب تانک اصلی برای پر کردن این تانک استفاده کنید یا از فیلتری که سیکل شده(قسمت سیکل ازت حتما" مطالعه شود)ابتدا تانک را پر کنید و فیلتر سیکل شده ی مورد نظر را در آن قرار دهید و بعد از یک روز اقدام به خرید ماهی تازه کنید و به مدت 14الی30 روز ماهی را در قرنطینه قرار دهید تا درصورت بیمار بودن اقدام به درمان کنید .سیفون 2 روز یک بار به میزان 30 درصد فراموش نشود.

شما ماهی بیمار را در این آکواریوم درمان میکنید زیرا نه سیکل آکواریوم اصلی به هم میخوره نه ماهیان دیگه را درگیر بیماری میکنید.بعد از تشخیص بیماری شروع به درمان کنید و روزانه 35 درصد آب رو تعویض کنید و دوز دارو را نیز تکرار.بعد از طی شدن بیماری ماهی مورد نظر به مدت یک ماه در تانک قرنطینه برای اطمینان بیشتر از درمان قطعی میماند (در طول درمان ماهی از ذغال اکتیو و غذا استفاده نشود استفاده نشود )پس از هر بار استفاده از تانک قرنطینه نیز کاملا"شسته شود.


نوشته شده توسط : محسن| چهارشنبه 88 تیر 17 | ساعت 11:29 عصر | +| نظرات شما ()



All Right Reserved By Aguafish.Parsiblog.Com کپی برداری از مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع مجاز است